close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השקעה בנדל"ן בשוק ההון

מערכת שורשט סיוון, תשעו15/06/2016

בשוק ההון ניתן להשקיע בנדל"ן באמצעות רכישת מניות של חברות יזמיות או מניבות עם נכסים בארץ ובחו"ל, קניית תעודות סל וקרנות נאמנות במדד נדל"ן 15 ועוד. היתרונות הם יציבות ותשואה גבוהה ולכן מדובר על השקעה מצוינת

תגיות:

משקיעים בשוק ההון בוחרים ערוצי השקעה על פי צרכים, משאבים, אופי ומטרות לעתיד הקרוב והרחוק. בשוק ההון ניתן לפזר בצורה חכמה את הכספים ובהתאם לכך לחשוף את המשקיע לענפים שונים.

אפיקי ההשקעה מגוונים מכפי שנהוג לחשוב והעיקריים שבהם כוללים מניות, אגרות חוב, מוצרי מדדים, נגזרים, מט"ח וסחורות. בשוק הון תקין יש ניירות ערך במגוון רחב ובכמויות גדולות ומעורבים בו חוסכים, צרכנים ומשקיעים, מתווכים פיננסיים, ציבור קונים ומוכרים וכמובן בקרה ורגולציה.

איך משקיעים בנדל"ן בשוק ההון? 

השאלה העיקרית מבחינת המשקיעים היא כיצד לבחור את ערוץ ההשקעה המניב ביותר. הדילמה היא בין השקעה בבורסה או בנדל"ן, אך כיום יש כלים שמאפשרים לשלב בין שני העולמות.

הדרך להשקיע בנדל"ן בשוק ההון היא למשל לקנות מניות של חברות יזמיות או מניבות עם נכסים בארץ ובחו"ל. נדל"ן יזמי פירושו רכישת קרקעות במטרה להקים בתי מגורים, מרכזים מסחריים או כל דבר אחר שניתן להרוויח ממנו תשואה, בעוד נדל"ן מניב מתייחס לנכסים קיימים ובנויים שמניבים שכר דירה. על כל פנים, חברות יזמיות או מניבות גדולות מציעות את המניות שלהן למכירה ורכישה שלהן דרך שוק ההון מבטיחה יציבות.

עוד דרך להשקיע בנדל"ן בשוק ההון היא לקנות תעודות סל וקרנות נאמנות המשקיעות במדד נדל"ן 15. המדד משקלל נתונים על 15 חברות הנדל"ן הגדולות במשק, ובשנים האחרונות הוא מציג ביצועים מרשימים. השקעה במדד נדל"ן 15 לא נחשבת מסוכנת והיא מתאימה לקהל יעד רחב של משקיעים וחוסכים.

כמו כן, קרן השקעות בנדל"ן מחזיקה או מנהלת נדל"ן מניב ומטרתה לאפשר למשקיעים פרטיים להשקיע בפרויקטים מניבים. הקרן נחשבת סולידית והיא מחויבת לחלוקת דיבידנד של לפחות 90% מההכנסה ורווחי ההון.

מדוע מדובר על פלטפורמה מצוינת? 

מבחינה טכנית, השקעה בנדל"ן בשוק ההון יכולה להתבצע על ידי מסחר עצמאי או ניהול תיקי השקעות אצל בית השקעות. IBI בית השקעות לדוגמא מציעה פתרונות אטרקטיביים מהסוג של ניהול תיקים, קרנות נאמנות, מסלולי גמל והשתלמות וכלים למסחר עצמאי. אפשר ליצור קשר עם נציגי החברה ולהשיג דריסת רגל בשוק ההון ובנכסי הנדל"ן השונים.

כפי שניתן לראות, שוק ההון הוא פלטפורמה מצוינת להשקעה בנדל"ן. בעזרת שוק ההון ניתן להיחשף למניות, אגרות חוב ומדדים ששומרים על ערכם לאורך זמן. ענף הנדל"ן יציב יותר בהשוואה לענפים אחרים בשוק ההון ואפשר להשתלב בו בסכומי השקעות נמוכים וגבוהים. היציבות והתשואות הופכים את השילוב בין נדל"ן לשוק ההון להשקעה מצוינת ומדגישים את היתרונות שלו.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה